Je kent het waarschijnlijk allemaal. Geboekte ruimtes die toch door anderen bezet zijn, een belangrijke meeting waar net op dat ene moment op de deur wordt geklopt om te vragen hoe lang het nog duurt. De Evoko Room manager maakt hier een einde aan door georganiseerd beheer van de vergaderruimten.
Je kunt een nieuwe afspraak inboeken op de manier zoals je dat reeds gewend bent: met Outlook, Google Calendar of een web applicatie. Dankzij de eenvoudige en intuïtieve touchscreens is er geen training nodig om het systeem te kunnen gebruiken.
De Evoko room manager is een oplossing die de status van een vergaderruimte direct voor iedereen helder weergeeft. Er is direct te zien of een ruimte beschikbaar of bezet is via het mooie scherm dat rood (bezet) of groen (vrij) kleurt. Het scherm geeft weer wie de ruimte heeft geboekt en hoe lang de ruimte bezet is.
Direct op het scherm boeken van een vergadering Spontane vergaderingen kunnen direct op het touchscreen worden ingevoerd, door middel van duidelijke en logische symbolen. Boekingen die worden gemaakt vanaf het scherm, de smartphone, computer of tablet worden uiteraard direct gesynchroniseerd.
Het systeem communiceert direct met Microsoft Exchange, office365 of Google apps voor bedrijven. Hierdoor is installatie en gebruik zeer eenvoudig en veilig. Het installeren is even simpel als het toevoegen van een gebruiker aan het computernetwerk. Doordat er geen extra hard- of software nodig is, heeft de implementatie geen grote gevolgen voor bijvoorbeeld de beveiliging van de IT omgeving.